tiistai 26. tammikuuta 2016

Synnytyspelko?

Lueskelin eilen ruotsinkielistä blogia ja vastaan tuli kirjoitus synnytyksen käynnistys cytotecillä.

Tässä kirjoitus jos jotakin kiinnostaa ja osaa ruotsia;
http://carolaekman.fi/cytotec-eller-ak-hem/

En ole tiennyt että tätä menetelmää käytetään vieläkin tänä päivänä synnytyksen käynnistämisessä!
Aiheuttaa keskenmenoja, ei saa ottaa raskauden aikana = siinä jo soi ainaskin jo mulla korvissa että isoista myrkyistä kyse joten mitäköhän kaikkea aiheuttaa lapselle!

Kuulema Vaasan keskussairaalassa tätä ainetta vältetään viimeiseen asti, en sitten tiedä onko totta.

Anyway aloin sitten tutkimaan muitakin asioita synnytykseen liittyen ja löysin tietoa että isoja määriä oksitosiini-tippaa ei saa antaa naiselle joka on käynyt läpi sektion.
Jos tulee liian rajuja ja tiheitä supistuksia niin kuulema voi kohdun arpi repeytyä? Say whaaat?!

Siinähän mulla jo iski paniikki että mitenköhän helvetissä mä voin enää synnyttää?
Sitten muistin mitä leikkaava lääkäri sanoi vuodeosastolla että ensi kerralla tehdään suunniteltu sektio, mutta tiedä sitten häntä.
Haluaisin kokea alatiesynnytksen myös.

Siinä kun olin panikoinut asiaa jo monta tuntia niin havahduin.. Mitä mä stressaan? En edes oo raskaana, enkä tule hetkeen olemaankaan.
Ja sitten kun on sen aika niin kaikki tulee menemään aivan erinomaisesti!

Jos pelottaa vielä silloin niin on aina olemassa pelkopoli ja doulat :) ja neuvolastakin saa apua kunhan avautuu asioista.

Tässä loistaa tämän maman arpi sektiosta :) 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti