keskiviikko 9. joulukuuta 2015

What about me

Olen aina ollut todella "ankara" itseäni kohtaan kun on ollut kyse rahasta.
En mielelläni törsää rahoja vaan mielummin pidän niistä visusti kiinni ja säästän.
Varsinkin kun pitäisi ostaa itselleni jotain esim vaatteita, meikkiä, koruja, kenkiä tai jotain niin aina kysyn itseltäni moneen kertaan "tarvitsenko/käytätkö", yleensä jätän tavaran hyllylle ja poistun paikalta kunnes illalla kotona sängyssä havahdun siihen että "ei kyllä se on pakko saada" ja eikun hakemaan aamulla.
Hyvin harvoin vain niin tapahtuu, yleensä se on niin että en vain tarvitse.

Mutta siihenkin on ruvennut tulemaan muutoksia!
Kuten nyt annoin itseni törsätä rahaa ja värjätä hiukset kampaamolla, ja se on jo jotain aivan uutta minulle joka on koko elämäni värjännyt kotona :D
Ja sinä päivänä kun painan yhtä paljon kuin ensimmäistä kertaa ollessani äitiysneuvolassa niin olen luvannut itselleni että koko vaatekaappi menee uusiksi!
(Eihän siihen ole kun 10kg enää mutta voin kertoa että ne istuu tiukasti kiinni)

Raskauden aikana lihoin 35kg!! (joo morjens, tiedän! :D)
Ja parasta tossa lihomisessa oli kun ei syöny mitenkään enemmän ruokaa tai karkkia ja liikuntaakin oli paljon, varsinkin hyötyliikuntaa töissä kun kokoajan piti olla liikkeessä.
Vielä tänä päivänä syön samallalailla kun ennen raskautta ja raskauden aikana, toki liikunta on nyt jäänyt vähäisemmälle.

Kun Johanna oli syntynyt niin ei tippunut paino kun 6kg heti synnytyksen jälkeen ja sitten paino jumittui.
Voin kertoa että pieni shokki oli päällä että tulenkohan ikinä laihtumaan varsinkin kun oli tuore haava mahassa. (Olin ihan varma että sektio oli "haavoittanut" mun vatsalihakset :D)
Eli tähän mennessä olen "laihduttanut" 19kg raskauden jälkeen ja kuten sanoin niin ei ole kun vaivaiset 10kg enää jäljellä.

Olen ollut armollinen itselleni ja miettinyt että hitaasti hyvä tulee ja näinhän se on :)
Lupasin itselleni että koko joulukuun saan herkutella jos siltä tuntuu mutta tammikuussa aletaan tekemään kehoni kanssa töitä jotta saataisiin mamakin huippukuntoonkin joskus.

Nyt odottelen että neiti herää päikkäreiltä niin saadaan laittautua ja lähteä mammatreffeille viettämään pienokaisten 1v juhlia!
Naposteltavatkin on valmiina, hoitolaukku pakattu, mama valmiina eli nou hätä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti