perjantai 19. helmikuuta 2016

Äidin vapaa-aika

Kaikki tietävät että joskus vain tarvitsee sitä omaa aikaa.
Kun saat olla oma itsesi, se yksilö joka olit ennen parisuhdetta ja äidiksi tuloa.
Vaikka olet onnellinen perheestäsi niin pitää kuiteskin joskus tuulettua.

Voin kuvitella että hyvin moni unohtaa itsensä ja omat tarpeensa kun vauva tulee taloon.
Täällä voin ainaskin laittaa käden pystyyn *käsi heiluu ilmassa*

Synnytyksen jälkeen, ja vielä monen kuukaudenkin jälkeen hyvä kun edes kävin suihkussa!
En nähnyt minkäänlaista syytä pitää huolta itsestäni enää tai tehdä mitään kivaa yksin/kavereitteni kanssa.
Mullahan oli kotona kaikki mitä tarvitsin? Vauva ja mies..
Joten kävelin likaisena, väsyneena ja lihavana collarihousut jalassa aamusta iltaan paskasilla hiuksilla.

Mitä tulee sitten hiusten laittoon, meikkiin, jalkojen sheivaukseen tänä päivänä, niin olen raivannut tietä itselleni ja käynyt kampaajalla 3krt joulukuun 2014 jälkeen.
Jalatkin sheivaan taas nykyään ;) mitä meikkiin tulee niin hyvin harvoin käytän vaikka meikkaaminen on kivaa mun mielestä.

Jos näet mut kaupassa 5 kertaa kuukauden aikana  niin voin lyödä vetoa että kerran/viidestä mulla on pakkelia naamassa.

Voin myöntää että olen vieläkin pieni kotirotta ;) mutta tiedän että saan mennä ovesta ulos yksin jos haluan.
Esim olinhan mä festareilla elokuussa ja pienellä ajorundilla kaverin kanssa viime sunnuntaina ja tänä sunnuntaina lähdetään tyttöjengillä roadtripille <3
(olenhan mä käynyt peleissäkin miehen kanssa kun neiti ollut hoidossa)

Joten muistakaa käydä välillä pois kotoa tuulettumassa, joko yksin kävelylle tai ystävän kanssa elokuviin.
Meikitön mama!

2 kommenttia:

  1. Niin totta !

    Kun sain Navan kadotin itseni täysin.
    Olin vain kotona, kotiäiti, äiti, koti, collarit..
    Kun Napa täytti vuoden tajusin, että ei hitto mitä mulle on tapahtunut.

    Tämä äitiysloma oli hyvin erilainen, en kadottanut itseäni missään kohtaa. Ja osasin ja pakotin ottamaan omaa aikaa. Ja huolehtimaan itsestäni.

    Kun Napa täytti kolme, hän oli ollut pari yötä pois luoltani.

    Nyt Massu 8kk ja hän on ollut 3 kertaa.

    Ja ehkä totta puhuen olen vihainen itselleni, että Navan vauva-aikana laimin löin niin itseäni, puolisoa kuin ystäviäni.
    Olin todella kiinni kotona ja Navassa, vaikka taatusti olisin voinut välillä irroittaa hetkeksi.
    Mutta ehkä se on niin että virheistä opitaan.

    Meillä huomaa varsinkin nyt kun Massu edelleen herättää 3-6 kertaa yössä. ( Kuten eilen tunnin välein.)
    Että todella hyvällä fiiliksellä annan Massun huomenna mummulaan yökylään.
    Sillä keho huutaa jo yöunia.

    Mukavaa viikonloppua !

    VastaaPoista
  2. Toivon että sitten joskus kun on kakkosen aika että en unohda itseäni!
    Onkohan yleisempää ykkösen kohdalla kun kaikki on niin uutta?

    Voi ihanaa, toivottavasti saat viikonloppuna levättyä kun menee mummulaan <3 on se hyvä kun on tollanen tukiverkko :)

    VastaaPoista